Förkylda jag =/

Happ så länge varade den lyckan om att vi alla var friska =/ Sen i måndags har ja varit förkyld och igår blev det värre med rethosta som höll mig vaken till väldigt sent inatt och nu ikväll är hostan inte snäll heller =( Ingenting biter på hosta heller vad man än gör =/ Hoppas både hostan och min förkylning försvinner fort för jag har inte tid eller ork att va dunderförkyld och inte kunna sova pga hosta =(
 
 
 
Efter Dagis idag har jag bara varit inne och hemma med töserna då jag varit ur gängorna pga dålig/lite sömn pga förkylningen och hostan så det va trist att jag inte orkade vara ute för denna tempen hade vi ute idag och skönt var det med solen som värmde lite ;)
 
 
 
 
 
 
 
Vi har haft det mysigt här hemma och vi sjöng lite låtar som Melinda älskar att sjunga och hon kan sjunga många barnlåtar och älskar att sjunga och dansa och Celina hon dansar riktigt mycket hon med och njuter när vi har så kul ihopa ;) Kvällens mat blev detta spektaklet som jag sett på Facebook med någon som hade gjort så jag provade och töserna tyckte detta va lite rolig och god mat med spagetti genom korvbitarna ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Och här blev resultatet efter kokningen ;)
 
 
 
 
 
 
 
På Melindas Dagis går det Ögoninflammation ( va från hennes Dagis töserna fick ögoninflammation ) och vattenkoppor går där med. Ögoninflammation vill vi inte ha igen iaf =O Usch! Vattenkoppor säger dem ju att det är bra att man får det ju yngre man är samt att har man inte haft vattenkoppor som barn och får det när du blir vuxen så kallas det för bältros och är mycket värre än vattenkoppor. Jag har haft det som barn iaf ;)
 
 
 
Nu ska jag hosta sönder mig själv i soffan                c",)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0