Susanna Jäntti på visit ;)

Från lördag till söndag hade vi barnens kusin Susanna här hos oss ;) Blev en tripp till Väla på lördagen då jag fönster shoppade och Susanna fyndade lite hon behövde då det är dyrare i Danmark. Vädret i helgen har varit regningt och blåst på ganska bra här så vi har bara varit inne sen resten av tiden och haft fullt upp med mina Huligana döttrar ;) 
 
 
 
Öronljus gjorde jag och Susanna på varandra idag och det var välbehövt för oss båda två ;) Det va första gången Susanna gjorde detta och hon ska göra det fler gånger samt berätta för sina kollegor och vänner ;) 
 
 
 
Här har töserna somnat på mig häromdagen ;)
 
 
 
 
 
 
 
Och här har vi töserna i full lek med Susanna <3
 
 
 
 
 
 
 
Har en killer cat med som heter Zazzi som hoppade på Susanna och började mördarkela med henne *hihi* Får Zazzi chansen att kela när man är i detta läget så tar hon den chansen minsann *hehe*
 
 
 
 
 
 
 
Susanna satt på huk för att prata med Melinda och Celina så ni inte undrar varför hon sitter så själv så har jag ett bildbevis här på det =)
 
 
 
 
 
 
 
Tusen tack för denna helgen Susanna <3 Hann inte prata om allt dock men får ses snart igen ;) 
 
 
 
Nu ikväll så hörde jag Celina från deras rum att hon skrek : Aahhh! Aahhh! Aaahhh! Med jämna mellanrum så jag gick in för att se vad hon ville och då satt hon så fint längst upp på rutschkanan och log med hela ansiktet och studsade med fötterna mot kanan och väntade på att nån skulle komma och hålla i hennes händer <3 Hon är för go lilla Celina ;)
 
 
 
Hon är så duktig med att ta några steg då och då med och hon är så lycklig över att få hänga med oss andra och det lyser upp om henne när hon gör saker som vi gör ;) Vinka har hon börjat lite smått med sådär försiktigt men snart så kommer vinken riktigt mkt och snart nog går hon kanske helt utan fyrhjulsdrift ( trots att det är säkrast egentligen på fyra hjul =P ) 
 
 
 
Melinda hon pratar på mer och mer och hon gör sig bra förstådd och räkna till 10 brukar hon vilja göra och många nya ord ploppar upp hos henne och meningar ;) Är så kul att hon börjar kunna prata mer  och mer ;) Hon älskar att lära sig nya ting med så det är kul när man ser framstegen ;) 
 
 
 
Senaste gångerna jag varit ute med töserna och Melinda velat gå så har hon självmant sagt : Mamma, vill hålla i vagnen ;) Dagis lär ut mycket bra saker och hon har oftast varit så duktig på att hålla fint i vagnen när jag är iväg med dem båda ;) 
 
 
 
Trött som få hej och hå                              c",)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0