Magen i tredje månaden ;)

Tog magbild idag på mig då ja e i sista veckan i månad 3 ;)



Börjar synas lite nu ;) Inna ja blev gravid va ja nästan nere på min idealvikt på 80 kg. Vägde 82 så jag hade inte nån mage knappt innan dess så d e stor skillnad nu och för 3 månader sen =P

Ska ta bild en gång i veckan e tanken sen jämför jag vecka för vecka samt månad för månad ;) Ska bli kul! ;) E så spänd inför allt som mamma rollen har att erbjuda ;) Har alltid velat ha barn och ja kan ta hand om barn då ja har 5 små syskon så har ja varit extra mamma många ggr till mina 2 minsta brödrar med att mata dem, tvätta dem, byta blöjor mm ;) Har alltid haft god hand med barn och alla barn dras till mig och d e riktigt kul för ja älskar barn ;)

Denna helgen röjer vi hemma i rum nr 3 mm så vi kan få lite mer ordning i vårt hem ;) Nu håller vi kväll och Per tittar på äcklig sport på tv som håller på hela kvällen nu så ja ska se nån film med kisarna ;) Har redan haft lite mys med Per ändå idag så ja klarar mig tills vi ska nanna kudden *ler* Älskar att ligga och mysa och bara kramas ;)

Nybäddat i sängen och självklart ligger båda kisarna i sängen och gottar sig i det nybäddade =P Jävla ägg katter alltså =P Blir att hänga upp tvätt nu sen mysa ner med en film och en kise på vars en sida av mig sen tokmysa ;)

Mys Pys                                       c",)

Kommentarer
Postat av: Helena

Vi tog foto på magen med två veckors mellanrum från v. 20. Hade tagit några innan också, men det var sen det började hända grejor på riktigt ;) Kom ihåg att ta dem på samma ställe i lgh med samma avstånd, så blir det mer tydligt hur den växer. Jag hade till och med samma underkläder vid varje tillfälle :) Lycka till!

2011-01-29 @ 20:00:00
Postat av: MalinOpel

Ja tänkte med ta det på samma ställe och samma avstånd ;) D mesta sker efter v 16 typ har ja läst. Ska ha samma kläder på varje bild med e tanken ;)

2011-01-29 @ 22:29:15
URL: http://malinopel.blogg.se/
Postat av: lina

du måste vara minst 5 månaden tanke på att i tolfte veckan e bebisen 6 cm och inte nått ovanför blygdbenet och de, osynligt....vecka tjugo når livmodern upp till naveln då kan man skymta en rund mage.

2011-01-29 @ 22:41:05
Postat av: Eva

Hejsan!

Åhh va fin bebis mage du har, det syns verkligen att du är gravid. Man har ju lite erfarenheter efter som jag har barn själv. Lina: Jag tycker inte att du ska klämma ur dig sån kommentar, om att man måste stå på samma plats vid varje fotografering, det har inte med att man kommer se bättre eller någonting. Man tar kort på vilken plats man vill, och att man måste vara i månad 5 det är ju bara skit snack. Hur kan man vara så dum måt en som har humörsvängningar så det skriker om det. Tänk på att man blir rätt ledsen fort och för ingenting, har du barn själv så fattar du. Jag har 3 barn så jag vet vad hon går igenom. Tänk på vad fan du säger för annars blir jag arg om jag ser sådana kommentarer igen.

2011-01-30 @ 15:05:34
Postat av: Helena

Eva: min kommentar om att stå på samma plats och i samma kläder är för att det blir MYCKET tydligare att se hur magen förändras!!! Så gjorde vi och det är så roligt att titta på dem bilderna nu! Bara ett tips till min kusin!

Lina: Om du nu tycker att det är fel utav Malin att vara glad över sin bebismage så håll det för dig själv! I vecka 12-13 hade jag också en rundning på min mage! Mycket livmoder och svullna tarmar... men skit samma! Allt detta tyder ju på att där finns en liten bebis i magen!!!

2011-01-31 @ 09:15:30
Postat av: Monis

Håller med eva å helena.....

Det syns olika på olika personer å alla går upp olika mycket med. Vissa har sån tur som mig att bara gå upp några kilo å vissar går upp jätte mycket. Men nu e det så att LINA tror att hon e störst å bäst å vet mest. Å sen att du har bara mage att skriva som du gör lina kan jag inte fatta tror nog att malin vet vilka som e hennes vänner å vilka som e hennes riktiga vänner e. Å du e nog bara en vänn för henne. Hon har ändå levt i snart 30år med bla motgångar.

2011-01-31 @ 11:26:22
Postat av: Eva

Helena: Det va inte ditt inlägg jag kommenterade det va Linas. Jag tycker inte att man ska stå på samma plats varje gång. Men det är ju vad jag tycker.

Ja jag tycker oxå att Malin har fått en jätte fin bebis mage, jag började ta kort på magen redan i vecka9.

2011-01-31 @ 12:17:01
Postat av: Annika-Mamma till Sam, Liam och Lille Max

Kul att du också skriver blogg, har man en till att följa ;) Din mage är en fin gravid mage =)



Ha det gott

2011-01-31 @ 12:34:35
URL: http://mysteriumamorvincitomnia.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken fin mage du har Malin.. Klart det syns att du är gravid det kan ju nästen en blind se hahahhah..

Jätte stort grattis till dig vännen!

2011-01-31 @ 16:31:26
Postat av: E

Postat av: lina



du måste vara minst 5 månaden tanke på att i tolfte veckan e bebisen 6 cm och inte nått ovanför blygdbenet och de, osynligt....vecka tjugo når livmodern upp till naveln då kan man skymta en rund mage.

2011-01-29 @ 22:41:05



= Allmänt blåst eller bara född korkad? Är du en sådan bitter människa att du inte kan vara glad för andras skull? För andras lycka? I såna fall så tycker jag väldans synd om dig, stackars Lina.

Malin (och Per) förtjänar all lycka dem någonsin kan önska sig, då tycker jag inte det är rätt av dig att kläcka ur dig sådana kommentarer. Visat på mogenhet? nje, skulle inte tro det.



Jag tror nog också att Per och Malin har koll på vilken vecka hon är i, jag trodde inte att folk (DU) hade rätt att bedöma på frihand vilken månad Malin är i. Visa respekt?! Hm, det tror jag inte du kan.



Lägg ner och låt dem vara lyckliga !

2011-02-02 @ 11:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0