Hjärtedagen ;)

Sov gott inatt och vi låg i sängen fram till klockan 10 ca och kelade och hade d mysigt jag och Jonas ;) Alla hjärtans dag idag ;) E förvisso bara en påhittad dag då affärerna ska tjäna extra pengar. Eftersom jag inte har jobb så har jag inte inhandlat ngt fint till Jonas utan jag gjorde ett fint ljusarrangemang till honom som han fick ;)


Det fina ljusarrangemanget som jag gjorde till Jonas ;)

Jonas Alla hjärtans dag present från lilla mig ;)Arrangemanget uppifrån ;)

Blev riktigt nöjd med den ;) Jonas tyckte den va jättefin och det betyder mkt för mig när dem jag ger arrangemang till älskar dem *ler*  Planen idag va från början att vi skulle vara hemma och bara mysa och ta det lugnt men så blev icke fallet (som vanligt blir inget som planerat ) utan vi hamnade hos syrran och hennes kille istället   c",)
Ska göra god middag snart här hos syrran. Indonesisk kyckling gryta som är grymt god!!! Receptet kommerv här ;)

Indonesisk kyckling gryta
1 grillad kyckling ( eller 4 kycklingfiléer )
1 stor röd paprika
3-5 dl grädde
1 vitlöksklyfta ( eller mer om du vill det )
1-2 tsk curry
1 tsk sambal oelek
1 dl mango chutney

1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Ta av skinnet på kycklingen och dela köttet i bitar ( om du använder filè så dela den i små bitar bara ). Kärna ur och strimla paprikan. Lägg kycklingbitar och paprika i en ugns säker form.
3. Vispa grädden till löst skum. Rör i vitlök, curry, sambal oelek och mango chutney. Häll grädden över kycklingen.

Gratinera i 20 min tills rätten fått färg i mitten av ugnen. Servera med ditt favorit ris ;)
Gott till vardags som till fest! Lätt och snabbt att laga  c",)

Gjorde ett litet ljusarrangemang till syrran med klart ;)

Gjorde denna till syrran och hennes kille ;)

Även dem blev nöjda med detta arrangemanget jag gjorde till dem ;)

Nä, nu ska vi göra mat strax. Pågarna kom nu med ingredienserna ;)

Ha d nice ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0