CHOKLAD MUFFINS!!!

Blev att jag gjorde mummsiga chokladmuffins igårkväll efter pajen då ja lånat mjöl av grannen ;)
Ville lägga ut receptet nu bara såhär på förmiddagskvisten ;)

Kladdiga mummsiga muffins!!!

Kladdiga chokladmuffins ( ca 15 st )

Ugnstemp. 200 grader

100 gram smör
2 ägg
2,5 dl socker
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver

Smält smöret.
Vispa ägg och socker poröst.
Häll i dem andra ingredienserna.
Häll i fettet sist.
Grädda i 8-10 min

c",)

Lätt som en plätt och går snabbt att göra!
Vilket barn som helst klarar av detta receptet ;)
Detta receptet har funnits med mig och min syster sen vi va små ;)

Hoppas kakan smakar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0