Mitt i Huligan kaoset idag...

HIF -DIF Fotbollsmatchen avbröts idag pga att supportrar slagit en man så pass illa att han avled på sjukhuset i Helsingborg.......
 
 
Hade denna dåliga bilden som togs med min mobil igår av min vän Mimi där kaoset va lugnt för minuten.
 
 
 
 


Det som är ännu mera tragiskt är att det va ingen huligan supporter som dog utan en helt vanlig supporter som va en 4 barns pappa.... Fy fan! Vart är världen på väg!? Vi kom körandes kl 16 i all tumult när det kom ut att mannen va avliden och vi fattade ingenting jag och min vän samt våra barn och det va ren kaos i stan. Ingen av oss gillar sport eller visste va som pågick så vi fick höra detta vid 16.30 tiden via Aftonbladet via Facebook. Min vän lyckades filma lite med min mobil och innan denna filmningen hade det kommit 2 piké bussar och fler poliser i full karriär och det va då det gick upp ett ljus att det va nån match här i Hbg för oss då vi såg supportrar samt vanliga fotbolls tokiga människor med kläder mm med båda lagens namn här och var.

Fattar INTE hur man kan förstöra för andra sådär och framför allt en sport som många älskar på ett bra sätt genom att bara älska det laget man håller på.... Så jävla sjukt och tragiskt att det finns såna jubelidioter ( milda ord jag vet ) som ska slåss, vandalisera och ta död på andra som inte håller på deras lag...

Då kan jag starta Opel supportrar som slår ner folk och förstör deras bilar mm då dem inte kör och älskar Opel i princip för det är en slags liknelse då dem håller ett annat märke kärt så då måste jag röja undan dem. Nä fy fan säger jag bara och detta kommer från mig Malin som är och alltid har varit ointresserad av sport och nu får det fanimej va nog....

Dem förstör för så många genom deras handlingar pga ett lag dem älskar.... Alla är vi olika och alla tycker vi olika och låt oss alla va ens egna individ för tänk så tråkigt livet hade varit om alla tyckt likadant om allt...

Behandla dina medmänniskor så som du själv vill bli behandlad sägs det. Vi blev så skärrade efteråt då vi likväl kunde råkat illa ut mitt i detta kaoset utan att veta vad som pågick med våra små barn i bilen då vi var på väg till en lekplats i närheten men vi körde hem istället för att kunna va säkra och skydda våra barn och nu senast sågs det köra pansarvagnar nere i Helsingborgs centrum....
 
Vi alla är skärrade än över händelsen idag och vi är glada att vi inte hamnade fel med huligan supportrar här och var....


Snälla ni, va rädda om varandra och alla andra   <3
 
Länk nedan om vad som hände idag i Helsingborg och vi stod mitt i all kaos med våra barn......
 
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article18634468.ab

Kommentarer
Postat av: Catharina

Vet du inte vad som händer nere i stan på lördag kvällen? Dagen innan matchen. Står en artikel om det på HD. Tragiskt det som hände i samband med matchen men att gå in på en krog och förstöra samt ge sig på människor som sitter och äter är fan inte Okej heller.

Svar: Ja jag läste något snabbt om det i förrgår. Helt sjukt att dem ger sig på oskyldiga sådär. Förstår mig inte hur dem kan må bra själv när dem gör som dem gör.... Make love not war säger jag bara och med ett leende och sköta sig kommer du långt på.
MalinOpel

2014-03-31 @ 07:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0