Melindas dopdag 12-02-18

Dopet gick av stapeln idag och allt gick jättebra ;) Va lite luddigt i kyrkan med att läsa texter så både jag och Kajsa rörde ihopa det ( ovanligt, NOT! ) och Melinda är så med på allt så hon räckte tunga och lät när prästen hällde vatten på henne och sen skrattade hon och levde loppan som vanligt =)

Fick dock napphaveri då nappen någonstans försvann och självklart så hade jag för en gångs skull inte med mig en extra napp =P Som tur är så är Melinda jämt så glad och pratig men hon blev så ledsen och trött när det nästan va över så hon skrek i ett bra tag då vi va tvugna att städa klart men hon somnade i bilen sen. Så ett tips : HA ALLTID MED ER EXTRA NAPP! Ja har det alltid annars men någonstans i vevan har jag lyckats packa ur den klart =P

Maten vi bjöd på va potatis sallad med kassler. Mamma gör en sån god potatis sallad så hon mixade ihopa den ;)

Efter rätten blev marängsviss, kakor och kaffe så vi blev väldigt mätta =)

Idag har vi öppet hus hemma för vänner som vill fira vår Melinda där det bjuds på potatis sallad med kassler ;) Vill ni komma så skicka ett mess ;)

En bild säger så mycket mer än tusen ord så här kommer lite bilder från dopet =) ENJOY ;)

Här räcker hon tunga och låter för full rulle efter vattenbadet =P



















Faddrar blev Min Syster Kajsa, Mina 2 äldsta Brödrar Roger och Tobias ;)



Tobias fick äran att hälla upp dop vattnet ;)







Vår glada Älskade dotter kom så bra överens med prästen ;)



Melinda förde jollrade och hade sig så det va svårt att hålla minen där framme =P Här ser vi Kajsa som håller på att spricka av skratt ;)



Melinda är ingen lätt bebis så Tobias fick chans att hålla henne med i kyrkan ;)



Family portrait ;)



Dem 3 Faddrarna till vänster sen Vår lilla Familj ;)



Glada Melinda ;)



Jag och Melinda med dopbeviset ;)



Prästen Magnus Salomonsson ;)



En liten tupplur ville hon med ha då hon blev så trött av all uppståndelse ;)



Lite bilder på alla gästerna ;) Vi blev totalt 28 st ;)









Mona ( Pers syster ) med sin man Fredrik och deras barn Isabella, Madeleine och Christoffer med Vår lilla Melinda ;)



Nyvakna Melinda efter en tupplur med ett fint rött märke på kinden ;)



Älskade Familj <3



Mor och dotter i samma klädstuk med lila satin klänning ;)



Far och dotter så vackra ;)



Kusinen Isabella leker med Melinda och säger hejdå men Melinda vägrade släppa hennes finger =P



ÅH! Ett snöre! Den tar jag mamma sa Melinda =)



Mums va gott med snöre ;) Det där som ligger innanför snöret struntar jag i, ge mig mer papper och snöre vetja ;)



Hum, kan detta va ett smycke mamma? =)



Spännande att öppna paket tyckte vi hela familjen ;)



Lova hjälpte klart med att packa upp presenter och min kusins ena barn Leo hjälpte med till ;)



Snören e sååååå gott ;)





Tack för alla snören tjuter Melinda ut glatt med sitt jollrande ;)



Presentbordet ;)





Från min faster Ingar och hennes man Lars Håkan samt från min farmor Göta fick hon detta ;)





Från Min Moster Sirpa fick hon detta ;)



Från Min syster Kajsa och Johan fick hon detta ;)



Från Min ena bror Roger med frun Lina samt deras barn Liam och Lova kom dessa presenter ;)



Från min kusin Rickard med familj kom detta fina album med ett fint kort som Angelica ( min kusins sambo ) gjort ;)



Från Min farmor Göta kom dessa ;)



Från Melindas Mormor och Morfar fick hon detta fina armband i guld ;)



Från min barndomsvän Anna fick hon detta fina halsband ;)



Från min Ukki och Mummo ( gammel mormror och gammel morfar ) fick hon detta fina armband =)



Från Pers syster Mona med familj kom detta fina kort som Isabella gjort ( Monas ena dotter och Melindas kusin ) samt presentkort på Ikea ;)



Arvegods : Halsbandet har Per haft när han va liten och lyckopengen fick jag i dopgåva och nu ger jag den till Melinda och vi har graverat den ;) Så detta är ett fint guldsmycke från oss 2 till vår älskade dotter ;)



Jag vill passa på att tacka ALLA i familjen och släkten som ställt upp och som hjälpte till enormt mycket <3 Utan er hade det aldrig blivit så bra och underbart som vi haft det idag ;) TACK ALLA OCH NI VET VILKA NI ÄR ;)

Melinda tackar för alla presenter samt det härliga sällskapet för allt hon fått idag med mys och presenter ;)

Vill även tacka Isabella Claesson för dem fina bilderna här ovan som hon tog åt oss ;) TACK <3

*~TACK ALLA FÖR EN HELT UNDERBAR DAG, KVÄLL MED MASSA MYS, TREVLIGT SÄLLSKAP, GOD MAT SAMT FINA PRESENTER TILL VÅR ÄLSKADE DOTTER MELINDA. KOMMER SENT GLÖMMA DENNA UNDERBARA DAGEN!~*

Nu är hon döpt till : Melinda Armi Johansson                         c",)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jättefina bilder Malin, Melinda är verkligen fin.

Och vad fint att hon fick namnet Armi - har alltid gillat det :)



Jättefina bilder som sagt :)



Kram

2012-02-18 @ 22:42:24
Postat av: Anonym

Tack Angelica <3 Ja Armi gillar jag med så nu är vi 3 som heter så ju ;) Hade en helt underbar dag som jag aldrig kommer att glömma ;) Kram

2012-02-19 @ 08:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0