Dopklänningen hämtad ;)

Va hos prästen idag och gick igenom dopet och valde psalmer mm samt faddrar ;) Sen körde jag och Melinda till Perstorp där vi hämtade en gammal dopklänning som varit min farfars mammas brudslöja en gång i tiden och den rosa klänningen hade min faster Ingar först av alla så den är lite nyare än slöjan ;) Slöjan är 87 år gammal ;) Många har blivit döpta i denna klänningen och namnen ser ni här nedanför ;)













Hämtade dopklänningen hos min farfars syster Elsie ;) Min farfar dog 1997 i lungcancer =(

Lyckades fånga Melinda på bild i Elsies knä ;)



Älskar Vår Mellis                c",)

Kommentarer
Postat av: Micke

D va många. Så roligt att den e såååå gammal. Men jag ser inte dej o syrrans namn där? Har pojkarna en blå klänning under? Kram

2012-02-14 @ 20:55:10
URL: http://mammatillemil.devote.se
Postat av: Anonym

Ja det e kul när man för vidare ngt gammalt ;) Inga av oss 6 syskon e döpta med den utan vi har lånat lite här och var och mamma och pappa minns inte vems vi haft =P Min pappa och min faster e döpta med den ;) Pojkarna har en blå klänning under samt en blå rosett ;) Den e så fin och stilig ;) Kram

2012-02-14 @ 21:04:15
Postat av: Johanna - Mamma till Sami

Kul med släkklänning :) Det hade Sami också. Fast dock är det endast jag, min bror och mina kusiner som är döpta med den än så länge. Och ja nu Sami också förstås :p Hehe.

2012-02-16 @ 11:19:45
URL: http://lyyckligaste.blogg.se/
Postat av: MalinOpel

Ja det är riktigt kul att föra ngt sånt vidare ;) Vi 6 helsyskon e inte döpta i den dock men e kul att man e med på ett hörn nu ju ;)

2012-02-16 @ 21:19:10
URL: http://malinopel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0