Varför 1 & 2 fils väg?

Jag har pratat med många om detta med vajer räcke med 1 & 2 fils vägar. Varför har dem gjort detta? På vilket sätt är det säkert för trafiken? Många stressar förbi fordon som kör under hastigheten för att slippa ligga bakom dem en bra bit plus att där går en del fordon som kör mindre än hastigheten som inte är så trafikvänligt då dem stör ordningen genom att inte hålla rätt hastighet

Ingen jag känner förstår säkerheten med detta förutom ett räcke i mitten. Varför inte köra 2 fils hela vägen? Kanske bara är vi som har dessa tankarna men jag tycker att det försämrar att trafiken ska flyta på. Sen på vissa ställen har dem 1 fils för långt och man tvingas ligga bakom en LGF fordon ( en som inte håller hastigheten utan bromsar all trafik )

Va bara tvungen att ventilera ut detta då det stör mig och dem flesta jag känner som känner sig stressade i trafiken med såna filer =/ Och det är väl stress vi ska minska på i trafiken eller? Kan nog ärligt säga att ingen jag pratat med tycker det är en bra ide med 1 & 2 fils vägar.



Let the trafic flow instead                                               c",)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0