Fick reda på en tråkig nyhet idag =(

I förrgår kväll va vi nere vid havet en sväng och njöt i den sköna värmen ;) Skönt och fint väder och det behövde jag verkligen! ick en tråkig nyhet i helgen om min morbror som bor på Filippinerna sen 7 år tillbaka. Han va riktigt dålig med dålig lever och andra dåliga värden så nu ligger han i respirator och dem kan inte göra ngt mer för honom än vad dem gjort nu därnere =( Dem kan inte göra mer för honom i Sverige heller och han bara ligger nu och han finns inte kvar här längre utan maskinen gör ju så att han lever och vi alla här i Sverige som e hans familj och släkt hoppas att dem stänger av den så fort som möjligt då det bara är plågeri att ha  igång den.






Känner min morbror så väl med så han hade ALDRIG velat ligga i en sådan heller och han kommer inte att bli bättre utan bara sämre och sämre och dö så det e bara egoistiskt att låta honom ligga så och lida =( Hans fru vill inte släppa honom och det förstår jag men man måste tänka på den andras bästa och vara human. Dem har ett barn som blir 3 i år med. Det va nog 3-4 år sen vi träffade honom sist när han va i Sverige. Leffe ( min morbror ) är bara 45 år gammal så det är så sorgligt och tragiskt.... *gråter*

Vi stod varandra nära jag och Leffe. Jag umgicks mycket med honom innan han flyttade ifrån Sverige så det känns väldigt tungt. Allt kom så plötsligt med, ingen har vetat om att han varit sjuk då han alltid sagt till oss här hemma att allt e bara bra här. Han har förmodligen inte velat oroa oss =( Han har legat i respirator i 2 dagar nu och han åkte in till sjukhuset för 1 vecka sedan.

Nästa tråkiga sak där e att begravning sker typ samma dag då dem är ett fattigt land och dem har inga kylrum mm där så begravning sker så fort som möjligt =( Är väldigt dyrt att åka ner dit med och jag hade inte haft råd att åka dit ändå även om begravningen skulle ske senare =( Vill så gärna ner men 10 000 hittar man inte bara sådär och ja tänker inte låna pengar då jag har massor som jag behöver köpa och fixa som vi behöver hemma och till den lilla syrken.

Detta året som börjat bra med en bebis i magen och en underbar sambo sen kommer det sådana här tråkiga nyheter pang bom =( Mår inget vidare alls och som tur är så jobbar jag många dagar denna veckan så jag är sysselsatt men ja hinner gråta ut mellan varven ändå.

Som läget ser ut just nu så skulle dem prata med läkaren idag ang att stänga av respiratorn så man väntar nervöst på samtal om vad som sker, skett av mamma men vi ska höras efter arbets tid som tur är.

Nu till ngt glädjande. den lilla syrken sparkar allt mer och mer och allt hårdare och hårdare så hela magen rör sig och man ser riktigt vart den sparkar med en liten upphöjning på magen lite här och var när den lilla sparkar *ler* Mår jättebra i graviditeten och idag ska ja gå över i v 27 enligt beräkningarna ;) Den enda krämpan ja har lite då och då e värk i ryggen i svanken och på min ryggskada typ mitt i ryggen där 2 kotor gnager på varandra hela tiden.

Kärleken är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg                                       c",)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0