Sasse och Ia fika tajm ;)

Fick besök idag av Sasse ( Mattisa ) och han s sambo Ia ;) Dem ska ha barn i Juni så hon e 2 månader längre kommen än mig ;) Riktigt trevliga är dem ;) Sasse har ja känt sen ja va 14 typ tror jag det är. Pappa och hans pappa jobbade på samma jobb så vi träffades via en firma fest ;) Tog en fin bild på min och Ias magar ;)



Ja bakade mina grymt goda kladd muffins idag med när dem kom hit och vi hjälptes åt med baket och gott blev det ;) Har lagt upp receptet här förr men ja gör det igen =)

Kladd Muffins ( ca 15 st )

100 Gram SMÖR
2 Ägg
2,5 dl Socker
1,5 Tsk Vaniljsocker
1 Krm Salt
4 Msk Kakao
2 Dl Vetemjöl
0,5 Tsk Bakpulver

*Vispa ägg och socker poröst
*Smält smöret
*Släng sen in alla andra ingredienser
och häll i fettet sist.

*Grädda i 10 min på 200 Grader

*FÄRDIGT att äta och d e tok gott med vispad
grädde med persika på *mums*



Ha en god dessert i helgen                                      c",)

Kommentarer
Postat av: Bengt och Lisa (Liselotte)

Tackar för muffins dom var goda tack skall du ha

2011-03-27 @ 05:42:32
Postat av: MalinOpel

Så lite så varsågod =)

2011-03-27 @ 08:21:20
URL: http://malinopel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0