A kassans skrot regler!

A kassan har skumma jävla regler alltså! Dem vill verkligen inte att folk ska jobba alls! Man har 75 dagar att stämpla upp när man inte jobbar heltid men dem dagarna fortsätter där man slutade med förra jobbet! Så ja hade inga såna dagar kvar alls så ja fick knappt nån a kassa denna månaden! Hade räknat med dagarna ja stämplade men ack nej! Så nu MÅSTE man va HELT arbetslös i en hel vecka för att kunna få ersättning! Konstigt att folk inte tar deltidsjobb!!!

Man blir bara så arg! E väl ändå bättre att stämpla upp dem få dagar man inte jobbar istället för att ha dem reglerna att du måste gå hemma en hel vecka för att få pengar!? D räcker du jobbar 1 h en vecka så får du ingen ersättning alls därifrån a kassan! Sjuk värld alltså!

Som tur är så har jag underbara chefer samt att jag VILL jobba så vi har ändrat mina arbets tider så nu jobbar jag bara 4 dagar varannan vecka. Så nu får ja ersättning från a kassan 2 v per månad. Tänk dem som inte KAN ändra sitt schema alls? D e INTER ekonomiskt att jobba 8 h i veckan och BARA leva på det UTAN sin a kassa! HELT omöjligt!!!

Suck suck suck... Tackar mina underbara chefer för att d gick att ändra mitt schema så ja kan fortsätta jobba hos dem. Älskar att jobba där och dem vill inte bli av med mig för dem tycker jag e riktigt duktig. Tack än en gång =)

Va d gäller a kassan så HOPPAS ja verkligen att dem kan ändra sina regler. I dagens läge e d riktigt svårt att hitta heltids tjänst med men deltids finns d mkt av men ingen vill jobba så pga a kassa reglerna och d förstår jag fullt ut!

Vill dem att man ska jobba eller sitta hemma på rumpan? Blir ju billigare att betala ut a kassa deltid istället för heltid på en som inte vill ta deltidsjobb pga reglerna?! Hur tänkte dem när dem gjorde dessa reglerna!? Utifrån d tänket så blir slutsatsen att fler sitter hemma arbetslösa ju!

Va bara tvungen att avreagera mig men som tur är så löste det sig för mig men ja tycker synd om dem som blir lidande i detta =( Sen kan du inte bara gå ifrån ett deltidsjobb heller pga detta utan d ska a kassan ta ställning till. Dem kollar ifall d e oekonomiskt att inte få från a kassan om man jobbar lite varje vecka men inte en enda vanlig människa klarar sig på det fattar dem väl!

Från negativt till ngt positivt nu =)

Har blivit dubbelbokad med ultra ljud så den 21 April ska ja dit igen *ler* Nice ju och d e ju gratis så då får man ju inte va dum ;) E så kul att se den lille syrken ju ;) Per jobbar då så ja får gå själv men han har ju redan sett innan så då e d lugnt ;)

Avslutar dagens skrivande med en fin bild på en Bola som jag vill ha =)



Finns att köpa på : handgjordasmycken.se =)

Länge leve underbara chefer                                 c",)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0