JAG E GRAVID I V 11-12 ;)

Vi e så glada och lyckliga ;) Oplanerat men välkommet ;) Från början har vi känt att vi kändes rätt för varandra så allt känns kanon ;) Fick reda på att ja va gravid när ja va i v 5-6 på en gyn kontroll då ja skulle göra cellprovs kontroll för livmodershals cancer. Gyn läkaren ville kolla mig med ultra ljud när ja ändå va där för att kolla att allt va bra och då sa hon : Visste du om att du e gravid i v 5-6? VA!? E jag, sa jag.

Blev smått överraskad men jag kände ett lugn över mig ändå ;) Kändes naturligt att detta skulle ske just nu på ett märkligt sätt ;) Per har bara varit positiv till detta och jag med så vi har pratat om det men bestämde oss snabbt för att behålla bebben ;) Pers första kommentar va : Då får vi köpa barnvagn snart ju ;) Hihi ;) Per har varit bra under denna tiden då ja gnällt på ALLA lukter som finns tror jag *fniss* Sjukt överkänslig e ja mot dofter och cigarettrök mår ja sjukt illa av! Har varit rökfri i snart 6 v ;)



Har inte kräkt en enda gång *tacka gud för det* Hatar ayy kräka! Har mått illa och varit trött bara men d känns som om det avtar nu men ja ska inte ropa hej än =P Snart börjar d synas mer att ja e med bebbe ;) E literund nu bara ;) Ska ta en bild på magen i dagarna då jaa e i månad 3 sen ska vi ta en bild varje månad ;)

Innan ja fick reda på att ja va gravid så hade ja ont i brösten ( d har jag än klart ) och sjukt trött samt hård i magen så ja hade en del tecken men trög som ja e så hade ja inte en tanke på att ja kunde va gravid alls! Haha!

Gjorde detta tidigare ultraljudet då ja har problem med ryggen samt att ja äter stark medicin mot magen och d händer att ja tar starkare medicin mot ryggvärk med men d e sällan och dem medicinerna ska inte påverka barnets utveckling, hjärna eller annat men e bättre att ta d säkra före d osäkra och den lilla syrken mår kanon och vi fick se när den lilla rörde sig och viftade med händerna och sparkade med fötterna *ler*

Vilken härlig känsla det är att få se ett litet liv växa inom sig ;) Kan inte beskriva den känslan jag har just nu!

Waiting for you baby                                 c",)

Kommentarer
Postat av: Angelica

måste skriva här med.

gud vad glad jag blir malin.

grattis igen :D

2011-01-27 @ 23:53:45
URL: http://melcolloien.wordpress.com
Postat av: Kusin Helena

Vad mysigt :) Jag vet precis hur du känner :) Vi gjorde också UL i ca v. 7 och sen i vecka 12, så jag fick också se Benjamin så tidigt! Visst är det härligt att se hur den lille(a) redan rör sig och sprallar i vecka 12-13 :) Lycka till med allt! Vi får snart boka in en liten träff så du får tidningarna och boken av mig! Puss

2011-01-28 @ 10:43:31
Postat av: MalinOpel

Tack tack ;) Ja vi får hitta en tid så vi kan ses och snacka skit och byta ord om bebisar ;) Känns så härligt att man har sett att d finns ngt som växer i en ;) Längtar tills vi får träffa den lilla och älska honom/henne ;)

2011-01-28 @ 11:45:38
URL: http://malinopel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0