Hälsade på min Turbo igår



Hälsade på min älskade Turbo igår på Djursjukhuset. Han såg så liten ut men han va mer Turbo nu. Han kände igen mig direkt när han kom ut på en matta *ler* Blev så glad att han va lite piggare ;) Han låg i mitt knä och kelade i minst en halvtimme och vi försökte trycka i honom lite lyx mat. Han gillade INTE kanylen han hade fast i ena framtassan, slängde runt med den tassen då och då. Han ville bara va hos mamma och inte äta alls. Han får dropp men han hade ätit vanlig mat igår sa dem ;) Slutade med att ja satte lyxmat på hans nos så han fick slicka i sig lite sån mat ;) Behövde verkligen träffa honom igår och han behövde mig den stackaren.

Dem har spolat honom och satt ny kateter då den gamla inte riktigt ville. Han ska ha kateter ett dygn sen ska dem se så han kissar som han ska. När dem tagit ut katetern ska dem spola honom igen. Han har sand och kristaller i blåsan så är det som orsakat stoppet. Saknar min lilla stora Turbo 0( Han har gått ner från 6,6 till 6,3 nu på bara 3 veckor tror jag det är. Stackaren =( Ska se om ja orkar ta mig in till honom idag och hälsa på. E duktigt förkyld och hängig. Allt på en och samma gång såklart!

Han ska va på sjukhuset tom torsdag iaf som d ser ut nu. Han verkar va på rätt håll men e för tidigt att säga då dem ska ha ut katetern med och se så hans gångar e rena från skit så han kan kissa. Detta kan va ett återkommande problem som kommer ofta eller då och då på kastrerade hankatter så ja håller verkligen tummarna för att d e tillfälligt bara!

Lite Turbo bilder ;)







Ser ni hans lyxmat bredvid? Han ville bara kela med mamma hela tiden när vi va där ;) Ska inn till honom idag. Ska bara duscha sen kör ja in till honom ;) Veterinären ringde precis och hans tillstånd ser bra ut än så länge så vi får bara hålla tummarna att han kan kissa självsen när katetern åker ut inatt. Min stackars älskade Tulle =(

Är ledig idag och imorn och d e skönt för d behöver jag just nu! Är stormförkyld, hängig och ledsen. Allt på samma gång =P Mina andra kisar håller alla sina tassar att han blir bra och får komma hem igen ;) Jag har blåa tummar pga att ja håller dem så hårt!!! E dålig i magen med för ja e så orolig och kan knappt äta. Men ja tar en dag i taget så får vi se va som sker. 

Skänker alla tankarna till dig Turbo!                       c",)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0