Fönsterbyte ;)

Igår bytte dem 3 av 6 st fönster hos oss ;) Jonas va hemma hela dagen i kylan och Jack och Maria va med här och höll honom sällskap och gav varandra värme. Som kallast hade dem 10 plus grader! Fi fan! Dem skottade bort snö halva dagen med då snön bara vräkte ner =( Ska tydligen komma flera såna snöfall och ja har hört att d ska ligga iaf en månad till =( Ja denna vintern lär vi minnas länge!!!

Lite fönster bilder här ;)







Lämnade Turbo till Elin vår gamla granne som flyttat till en lägenhet här i Kågeröd med. Han måste få i sig sitt foder så ja valde att ha honom hos nån som inte har några andra djur så bara han får i sig sin dyra special mat Hills s/d ska han äta nu så hans grus i urinblåsan försvinner.

Va med honom på Djursjukhuset i förrgår och hans hjärta e bra, minimalt med blåsljud så där va ingen oro alls. Dem tog urinprov med för att kolla om han hade bakterier så ja får svar i nästa vecka tyckte jag han sa. Saknar Turbo redan =( Min lilla Tulle ;) Vet att han får d bra hos Elin nu iaf ;)

Vauxhall ska Putte få av mig ;) Han kommer med få d bra där då ja känt Putte i 14 år typ ;)  Behöver göra mig av med honom för ja tror dt är pga honom som Turbo e dålig. E mkt stress och press bland katter som gör att dem får sand i urinen mm. Läkaren ja hade på "Din Veterinär" va jätteduktig och trevlig! Han berättade så mkt som ja inte fått nån information om innan på Djursjukhuset!

Jag kom till Djursjukhuset i förrgår då ja hade en tid bokad kl 15. Kajsa va med mig dit. Men dem hittade ingen bokning på det så dem ringde runt och jag hamnade hos Din Veterinär. E så typiskt mig att d blivit fel så!!! Haha! Men d löste sig iaf ;)

Kommer sakna både Turbo och Vauxhall riktigt mkt men ja gör detta för deras bästa så alla ska må bra. Gör allt för mina katter ;)

Nej nu ska ja förbereda mig inför kyla i huset! Dem ska byta d sista på nedervåningen nu när dem kommer runt 09 tiden sen ska dem ta dem 2 sista däruppe. Så ja stänger väl in mig i sovrummet eller ngt så länge för där e d varmt ;)

Nu kom dem så adios                  c",)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0