Grovstädning hela helgen!

Puh! Helgen blev storstädning i princip hela helgen! Tog ett antal timmar i badrummet och i köket att skrubba överallt och flytta alla apparater mm. D blev riktigt fint och fräschare ;) Hade ganska rent men man måste göra grovstädning då och då ju! Vi vaknade dock toksent i lördags så vi kom igång sent med städningen runt 12 tiden och jag avslutade med städningen runt 19 tiden ;) Blev hallen med som grovstädades igår. Idag tog jag och städade vardagsrummet och sovrummet.

På tisdag när Jonas e ledig så ska vi städa hela ovan våningen och putsa fönsterna samt måla i där d fattas färg lite här och var i huset i rummen. Sen e vi nog klara inför Jonas kalas ;) Ska röja på vinden med men d får bli senare framöver!

Igår kväll lekte ja med Tessan ocv vi bakade kanelbullar miss i nassen ;) Hihi ;) Bakade dem åt Jonas ;) Hon e skyldig honom några såna ;) 

Jonas och Kola körde till tippen med en massa skit som vi hade hemma idag. Har som sagt ganska rent hemma trots mina 4 katter men e värst under kyl, frys, tvättmaskin, diskmaskin och hyllor mm där man sällan dammsugar och där va en del damm!!! E så grymt skönt nu när man grovstädat nästan hela huset! Jag ska ta ovanvåningen på tisdag så ska Jonas putsa rutorna invändigt och utvändigt ;) 

Dags för dagens roliga bild ;) 

Passa på att fynda nu när det är så billigt med hosta!!! *ler*

 

Ska snart göra goda hamburgare här hemma till middag till oss ;) Ska bara titta klart på "Ghost Whisperer" ;)

Tjiffy                 c",)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0