I min del av Köping ;)

Har inte orkat eller tagit mig tid till att blogga i helgen när ja varit i Köping men nu ska ja blogga massa idag om helgens bravader ;)

Turen började kl 07.00 från Munka Ljungby fredagen den 8 maj. Vi körde med pappas Vectra ( 2003 års modell ) Vi skulle inom 4 ställen på vägen upp. Första anhalten va Lerum utanför Göteborg. D roliga med hela resan denna dagen va att ALLA kunder vi va hos va Opel ägare!!! I
 
Första stoppet i Lerum hade dem en Astra 02a silvrig ;) Där hade dem även en ovanlig bil som gjordes på 60 talet som blev en flopp bil. En DAF volvo som kallades för Tjorven! Ja hade ingen aning om va d va för bil utan d va pappa som berättade det och va imponerad över den trots d dåliga skicket!
En DAF Volvo som kallades för Tjorven


Andra stoppet va Herrljunga och dem hade en Omega 98a vinröd och en Combo 01a! Där hade han som bodde där en relativt stor järnvägsbana inomhus som d kommer bilder på här ;)
   


Tredje stoppet va med i Herrljunga och dem hade en Astra kombi 99a silvrig och en äldre Combo ;)

Fjärde stoppet i Tidan trodde vi först att dem svek vår Opel trend då han kom i en traktor 850!!! MEN d visade sig att han hade sonens bil den dagen och att han hade en Vectra 02a!!! Han hade en utebana med modelljärnvägståg av den stora modellen som va riktigt fin som d kommer bilder på här!
           


Va riktigt kul att alla hade Opel! Pappa lämnade modelljärnvägs saker till alla dem kunderna vi va hos. Efter vi varit i Tidan så blev d Köping nästa! Kom till Köping vid 17 tiden. Vi va på ett köpcentrum i Örebro innan vi körde till Köping och handlade lite blommor, växter och ngt pynt samt kruka så gjorde jag ngt fint till Ingar ( min faster ) som blir 60 nu den 14 maj ;) Blev fint trots att ja inte hade min pynt låda Arne med =P Min faster har 2 st landsköldpaddor som e rumsrena. Dem går på toa varje söndag och gör sina behov där. Förr höll hon dem ovanför toaletten så gjorde dem sina behov men nu e dem så tunga så dem gör sina behov varje söndag i en balja med vatten ;) E riktigt fräckt att dem e så uppfostrade!!! Halle och Gullan heter dem. Halle är 28 år gamnmal och Gullan är 14 ;)

Ingars 60 års present från oss ;)  Halle pussar Gullan ;)   


Blev middag hos Ingar & Lars Håkan på kvällen och en massa snack sen blev d vandrarhemmet vid 21.30 tiden, Va ganska slut så man somnade relativt tidigt den kvällen!

Vaknade vid 07 tiden lördag morgon och va ovanligt pigg! Pappa skulle köra till Uppsala & Stockholm området denna dagen själv och leverera en massa delar till modelljärnvägar till en 5-6 kunder och ja kunde stanna i Köping tyckte han och umgås lite och d va en bra ide ;) Va med Ingar hela dagen och vi va igång hela tiden! Först va vi på ett ställe som hette Åsby växthus & inredning och där va riktigt fint! Masor med växter, blommor & inredning samt Cafe i djungeln ;) Bilder kommer här nedanför ;) Där va riktigt fint och mysigt!!!
   


Efter vi varit där så begav vi oss till deras "Sommar Torp" där jag inte varit sen minst 15 år sen så ja mindes inte hur d såg ut bara! Det äldre huset som är från 1750 talet är ett gammalt soldat torp sen finns det ett nyare som e byggt i början på¨1900 talet bredvid. Där va riktigt fint och tog självklart en del bilder där med som kommer här ;) På deras fina tomt på torpet har dem sällsynta och DYRA Vinbärsnäckor ( sniglar ) som är en delikatess på restauranger som lever fritt där och där e många och dem e riktigt enormt stora och fina! Bilderna som e tagna inomhus e tagna i det gamla huset från 1750 talet ;)
Från början av 1900 talet e detta huset Detta är från 1750 talet ;)        


Efter vi varit på Torpet så åt vi på en Engelsk pub i Köping. The Bishop Arms hette den och den öppnade i december. Den va riktigt fin och mysig och vi tog vars en kycklingsallad som va grymt god!
  


Efter vi ätit så körde vi till Lars Håkans syster som har har 3 st Norsk Skogkatter! Riktigt fina och härliga va dem söta små liven ;) Va kul att träffa henne med för har inte sett henne och en av hennes söner Mattias på över 15 år ;) Minns Mattias som igår när han bara va några år gammal och va riktigt jävlig och på hugget när Ingar och Lars Håkan hade med honom ner till Skåne när dem hälsade på oss här. Han skulle ha grön Hugo läsk som han älskade över allt annat och skrek tills dem köpte en ny helt enkelt och höll låda! Det är mitt minne från honom och d va riktigt kul att träffa honom med då han e 18 år nu!
     


Efter alla dessa utfärderna så åkte vi hem till Ingar och Lars Håkan och gjorde god middag. Blev oxköttfile med Klyftpommes och Bearnaise sås *mums* Blev riktigt gott! Satt länge hos dem denna kvällen och snackade och umgicks med dem och med min kusin Joakim. Pappa körde ja till vandrarhemmet vid nio tiden för han va trött efter allt flängande runt Stockholms området. Jag stannade hos dem till ca 24 tiden innan ja körde till vandrarhemmet.
Min kusin Ingar 


Sen va d söndag och dags för hemresa. Jag och pappa va på en Tåg marknad i Köping först vid 09.00 tiden och gick där och tittade innan vi sa hejdå till släkten däruppe och körde hemåt. På hemvägen skulle vi inom en kund till utanför Norrköping i Näkna som bodde grymt mysigt ut mot en härlig sjö ( Sörsjön ) och även han hade en ute bana med den större modellen järnvägsbana som kommer på bild här ;)
    Deras hus i Näkna va grymt mysigt och låg fint! 


Efter vi lämnat dem så begav vi oss in till Norrköping till en vän till mig som heter Therese som jag va bästa vän med i princip för snart 10 år sen. När vi ändå körde förbi så passade vi på att köra inom och säga hej till henne jag och pappa ;) Vi hade grymt kul ihopa hon och jag men tyvärr flyttade hon upp med sin mamma så va därför hon hamnade där. Hon har 2 söner, William och Mikael som är 5 & 4 år gamla som e gudomligt söta!!! Denna dagen va dem på kalas så fick inte träffat dem. Va hos dem i ca 2 timmar och pratade lite. Hennes 2 Chiuauor hade fått 2 söta valpar för en vecka sen som va så grymt söta och vid födseln vägde dem bara runt 80 gram styck!!! Ska försöka ta mig upp med syrrans kille till henne en dag i sommar och hälsa på när han ska köra med lastbilen till Stockholm ;) Saknar henne grymt mkt =(
 Chihuaua honan   1 vecka gamla valpar! Vägde runt 80 gram styck vid födseln!!! 


Efter Norrköping körde vi inom Linköping och hälsade på Angelica där ;) Är ett x till en av mina brödrar Tobias som vi har bra kontakt med då hon va riktigt härlig ;) Satt lätt där i 2 timmar med och pratade på en massa om allt mellan himmel och jord ;)
 Angelicas lillasyster ;)  Angelica och hennes mamma Angelicas pappa


Sen när vi lämnade Linköping va d bara raka spåret till Munka Ljungby förutom att d blev mat på Max i Värnamo bara ;) Pappa får abstinens när han inte får Max mat så blev det *ler* Vi va i Munka strax innan kl 19.00 och jag körde därifrån till Knutstorp för att snacka lite med Annika och Tessan men va bara Annika hemma så satt där en liten sväng sen va ja hemma vid 21.30 och jag va helt slut efter helgens alla upptåg *haha nästan lite fyndigt skrivit av mig jue*  Blev sängen ganska fort när ja kommit hem. Sängen på vandrarhemmet va inte skön den va hård, kassa kuddar + att pappa snarkade satan men andra natten fick ja öronproppar av Ingar så då sov ja lite bättre iaf ;)

D blev en jädrans massa bloggande här om helgen så nu ska ja vila mina blödande händer och ta fatt i dagens händelser!!!

Boo yah          c",)


 
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha, snygga bilder på mig :p



Men fina bilder i övrigt ^^ Det var riktigt trevligt att sitta och snacka lite så det får vi göra om :)

2009-05-11 @ 15:53:27
URL: http://melcolloien.wordpress.com
Postat av: Martina

näe nu blir jag lite lessen=/ du var så nära mig men inte kom du förbi inte=(

2009-05-11 @ 16:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0