Kattbad!!!

Hade en lugn dag idag tills jag kom på vart den skumma lukten kom ifrån som ja känt i nån halvtimme i förmiddags. Kände en skum kräk/bajs lukt och kunde inte hitta vart d kom ifrån så ja tänkte inte mer på det. Kände doften igen och gick runt och letade men hittade inget, tänkte att d måste varit kattspyan ja torkade upp innan så ja rengjorde lite till. Men sen när jag såg Vauxhall min minsta katt gnida rumpan mot mattan för att torka av diarre bajs så fattade jag vart lukten kom ifrån!!! Snabbt som ögat fick jag tag i honom och låste in honom i duschkabinen! Försökte att duscha honom men han va fanimej inte klok!!! Han bet, skrek och rev mig totalt!!! Han va riktigt ilsk! Klarade inte av det så ja låste in honom i duschen och körde och handlade 2 par olika handskar. Ett par som e till för syra behandlingar plus ett par vanliga gummihandskar under dem syra handskarna för bra skydd!

Då va d bara att sätta igång! In i duschen med armarna och fäktades med Voxen som försökte klösa mig, bita mig och attackera mina händer på alla sätt och vis MEN mina handskar va riktigt bra skydd så han lyckades inte riktigt ;) Dock fick han ett bra klös i min arm igenom den tunna handsken som ja lägger in på bild här strax. Inte förrän dem sista sekunderna jag höll på att tvätta honom låg han typ stilla! Pust! Varm va jag då jag hade på mig en jacka som va i bra material där han inte kunde skada mig så lätt ;) Vauxhall va nu badad och klar!!! Och ren ;)

Dumma elaka Voxens verk =(

Blöta Vauxhall ;)

Så otroligt söta långhåriga katter e när dem e blöta!!!! *hihi*

När ja ändå va igång så passade jag på att bada ännu en katt då ja lovat mig själv att bada dem allihopa en dag så va lika bra att fortsätta ;) Blev Turbos tur denna gången ;) Han va inte lika elak utan han bara snurrade runt lite och försökte fly två ggr och jamade tokhögt tills han insåg att d va lönlöst att jama och bryta sig loss. Så då låg han där snällt och väntade tills jag va klar bara ;) Skönt det gick bra med honom iaf ;)

Nyduschade blöta Turbo ;)

Turbo blev ju riktigt söt blöt ju *asg* Har skrattat ngt grymt mkt i eftermiddag då jag tvättat dem ;)

Då är det bara zazzi och Calibra kvar som ska tvättas men d gör jag på onsdag tror jag ;)

Nä nu ska jag pausa lite innan jag ska göra middagen tänkte jag ;) Ska se "That 70s show" på TV4 nu snart ;)

Blött är sött    c",)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0