En sen kväll på Psyk akuten

Efter middagen igårkväll va min syrra ganska dålig så jag körde in med henne till Psyk akuten så hon kunde få träffa en läkare. Vi hamnade där ca 19.30 och va inte därifrån förrän vid 00.30! Är ständigt sån vänte tid på akuten överhuvudtaget! Satt på hårda träbänkar som hade ett litet "skinn" överdrag på några millimeter på varje sitts! Otroligt! Alla vet att där jämt e sån lång kö på akuten så VARFÖR inte skönare fåtoljer eller soffor!? Min rygg va riktigt knäckt efter all den tidens sittande! Förstår inte hur dem tänker egentligen!

När vi väl kom dit så va där 5 st som va före min syster. Väntetiden va minst 2 timmar!!! Fick sitta snällt på dem här hårda bänkarna och läsa tråkiga tidningar och snacka skit. Satt 2 st i väntrummet när vi kom dit. En yngre kille och en kvinna lite äldre än mig. Pratade med dem och kvinnan va där med samma symptom som min syster och killen för ett återfall. Va ganska intressant att prata med dem om allt möjligt! Stämningen va glad och alla hälsade glatt på varandra överallt på Psyk akuten. Kvinnan som vi pratade med hade varit där sen kl 16.00 ca och hon va klar där vid 21.30 tiden så vi visste vad vi hade att vänta oss =( Killen som med satt där blev inlagd och det va vad han ville. Hoppas att allt ordnar upp sig för dem vi pratade med. Det va väldigt trevliga människor!

Under tiden vi satt och väntade på vår tur kom det in en man till på Psyk akuten. Även vi pratade med varandra och han va där för han hade rökt hasch bla. Han mumlade ganska mkt och hade inte sovit på tre dygn så ja hörde halv kvart va han sa många ggr. Han vankade av och fram väldigt mkt och va rastlös. Själv satt vi på dem hårda bänkarna och ville bara komma vidare till läkaren så man kunde få köra hem! Trots att vi va där så länge så tyckte jag ändå att tiden gick ganska snabbt! När syrran väl kommit in gick d fort. Hon va hos läkaren i 20 min kanske sen va d klart och dags för att äntligen åka hem ;) Hon ska börja på anti depressiva piller igen för annars blir hon inte bättre. D va skönt att hon tog tag i detta nu för hon har verkligen inte mått bra senaste tiden så d va dags nu innan d va för sent!

Blev en del kaffe drickande där och en Red Bull så jag somnade inte förrän efter kl 03.00 inatt =P Men som tur e för en gångs skull så e ja arbetslös så ja kunde lätt sova ut till kl 10 idag iaf ;)

Slutet gott allting gott     c",)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0